УКРАІНСЬКИЙ ВІДДІЛ КАДРІВ ПОЛЬСЬКОГО РОБОТОДАВЦЯ

Втратять Українці роботу в польських транспортних фірмах?

28.10.2017
за Администратор Главный

24 жовтня 2017 року Радою ЄС було прийнято зміни до Декрету про делегованих працівниках. Зміни стосуються всіх працівників, яких роботодавці висилають у відрядження, наприклад, будівельники, нянечки, водії міжнародники і т.д. Проти прийняття змін проголосували тільки Польща, Угорщина, Литва та Латвія.

Зазначені зміни:

Співробітники делеговані, які вислані з Польщі для роботи в іншій країні ЄС, наприклад, як будівельники або опікуни літніх людей до Франції чи Німеччини, повинні отримувати стільки ж, скільки місцеві працівники. У тому числі й всі передбачені місцевим законодавством надбавки до заробітної плати.

Максимальний термін такого відрядження становить один рік, який може бути продовжений, в обґрунтованих випадках, ще на шість місяців.

На внесення зміни у внутрішньо законодавство всі країни ЄС отримали 4 роки.

Основна боротьба Польщі в цій ситуації стосувалася працівників транспортної сфери. Польський міністр праці ратувала про виключення з цих змін транспортної галузі і водіїв вантажівок. Причиною цієї «боротьби» було, то що така категорії працівників часто перетинає кордони, що природно, викличе труднощі з нарахуванням заробітної плати і обчисленням річного терміну роботи у відрядженнях.

Тобто, польські роботодавці після внесення змін у внутрішньо законодавство (а на це у влади Польщі є аж 4 роки і думаю, що вони раніше точно цього не зроблять), повинен буде платити делегированному працівникові заробітну плату виходячи з мінімальної заробітної плати тієї країни до якої його було відправлено у відрядження. З практичної точки зору, це не дуже просте завдання якщо стосується водіїв міжнародників. Так як, такий працівник за один робочий день повинен буде проїхати, наприклад, дві країни в яких різні ставки заробітної плати. З іншого боку, такі зміни допоможуть привести розмір оплати працівників на відповідний рівень. Тобто, не можна буде платити мінімальну заробітну плату, як у Польщі (зараз це 2000 злотих брутто) працівникові, який їздить три тижні по ЄС. Але, після вступу в силу змін "дієта", яка що раніше не підпадала під оподаткування, буде оподатковуватися. На мій, погляд роботодавці будуть виходити з цієї ситуації шляхом надання «липових довідок», як зараз, це відбувається з відрядженнями до Франції, але час покаже.

Чим це загрожує для громадян України та інших іноземних громадян, які працюють на польських транспортних фірмах? В першу чергу тим, що на свої місця можуть повернутися польські водії, що означає розірвання договору з іноземними громадянами. Так само, ускладненням процедури отримання деяких дозвільних документів, наприклад, на даний момент така категорія працівників звільнена від отримання опінії старости, але з введенням змін, може бути такий висновок буде знову необхідний. Попереду ще 4 роки і країни ЄС починають процес підготовки впровадження змін у внутрішнє законодавство, так що подивимося може вдасться їм придумати максимально вигідні умови як для роботодавців, так і для працівників, яких направляють у відрядження.

У свою чергу, TLP (związkek pracodawców Transport i Logistyka Polska) вважає, що зміни торкнуться близько 20 тис. Польських фірм з транспортної галузі (в основному тих, які мають 4 і менше автомобіля), а всього їх 35 тис., Роботу можуть втратити 100 тисяч водіїв.

У той час як профспілки мають протилежну точку зору. Так, шеф Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ «Solidarność» прокоментував прийняття зазначених змін, як наслідок проявом патології польського транспортного ринку і провини роботодавців. Так як, водії зі країн ЄС їздять п'ять днів на тиждень, вихідні проводять удома. Поляки, Болгари, Румуни, Українці, Росіяни, Білоруси сплять в цей час в своїх кабінах і не бувають вдома по три тижні. При цьому, той же TLP не так давно оголошував, що в галузі не вистачає 100 тисяч водіїв. Якщо не вистачає, а одночасно 100 тисяч втрачають роботу, то немає проблеми з втратою робочих місць.

В одному можу підтримати TLP - покарання у вигляді 0,5 млн. Злотих для роботодавця за порушення положень закону є дуже високим.

Щоб полегшити життя роботодавцям, ЄС планує зобов'язати владу публікувати всі правил. Але, в цьому криється не тільки позитивні моменти, але і проблема. Якщо влада подасть помилкову або недостовірну інформацію, а роботодавець керуючись нею погано вирахує суму винагороди, то такий працедавець не буде звільнений від покарання, а це покарання може досягати 0,5 млн. Злотих.

Таке покарання, призводить до нестабільності правової ситуації, так як санкція до 0,5 млн. Злотих це ризик, якого більшість компаній не в змозі понести.